یکتا

دلنوشته هایی از دیار سبز و آبی

یکتا

دلنوشته هایی از دیار سبز و آبی

نمک آبرود

امروز با الیناوهمکلاسیهایش ومادرانشان رفتیم اردو.خیلی خوش گذشت کلی از شادی بی حدو حصر بچه ها انرژی گرفتم.حالم خیلی بهتره فقط نمی دونم چرا خواب باچشمان من قهره وانگارکه قصد آشتی هم نداره؟!کاش این شبهای طولانی سرشار ازآرامش شود...

دعوت به سرزمین وحی

دارم می آیم

مراخواندی

دارم می آیم

لحظه ها را می شمرم

بی قرارم

تو خواستی بیام

تردیدهایم زیاد بود

غلبه کردم

حال مصمم وراسخم گر چه نادانم

من سراپا تقصیر خودم را خود خودم را به تو می سپارم

ممنونم ازبانی این نیت خیرکه آرزوی دلهای بسیاری رابرآورده کرد...

برای فائزه عزیزم

دوست عزیزم ممنونم از ایمیلهای نابی که برایم می فرستی نمی دانی چقدر به خوب شدنم کمک می کنی.یار غارمن دوست روزهای شادی و غم من دوستت دارم.

زیباترین قسم

این شعر زیبای سهراب سپهری اگرچه تکراری است اما برای خواندن دو باره ان بهانه لازم نیست
 زیباترین قسم

 

نه تو می مانی و نه اندوه

و نه هیچیک از مردم این آبادی...

به حباب نگران لب یک رود قسم،

و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،

غصه هم می گذرد،

آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند...

لحظه ها عریانند.

به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز

به خودم می گویم

 همیشه به یاد داشته باش:وقتی از وضعیت زندگیت شکایت میکنی،مردمانی هستن که برای داشتن زندگی مثل زندگی تو و بودن به جای تو هرکاری حاضرن بکنن....
 
مرداب به رود گفت: چه کردی که زلالی....؟ جواب داد گذشتم

 

سخنی زیبا از پائلو کوئیلو‏

 
انسان‌ها به شیوه هندیان بر سطح زمین راه مى‌روند. با یک سبد در جلو و یک سبد در پشت. در سبد جلو، صفات نیک خود را مى‌گذاریم و در سبد پشتی ، عیب‌هاى خود را نگه مى‌داریم
 
  به همین دلیل ، در طول زندگى چشمانمان فقط صفات نیک خودمان را مى‌بیند و عیوب همسفرى که جلوى ما حرکت مى‌کند
 
 بدین گونه است که درباره خود بهتر از او داورى مى‌کنیم ، غافل از آن که نفر پشت سرى ما هم به همین شیوه درباره ما مى‌اندیشد

جملات ناب


انتقاد هم مانند باران ، باید آنقدر نرم باشد، تا بدون خراب کردن ریشه های آن فرد موجب رشد او شود....

به قـــولِ لامارتین شاعر فرانسوی ، 
تو را دوست دارم بدون آنکه علتش را بدانم.محبتی که علت داشته باشد یا احترام است یا ریا . . .

به قـــولِ مارتین لوتر کینگ، 
گرفتن آزادی از مردمی که نمیخواهند برده بمانند,سخت است اما دادن آزادی به مردمی که میخواهند برده بمانند سخت تر است...!

به قـــولِ مایکل اسکوفیلد
همیشه اون تغییری باش که میخوای توی دنیا ببینی.

به قـــولِ خسرو گلسرخی:
بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بیعرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده ایم...!

به قـــولِ زنده یادحسین پناهی
تازه میفهمم بازی های کودکی حکمت داشت
زوووووووو.....
تمرین روزهای نفس گیرزندگی بود

به قـــولِ چارلی چاپلین
آموخته‌ام که خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید
پس چه چیز باعث شد که من بیندیشم می‌توانم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم

به قـــولِ چارلی چاپلین 
شاید بتوانی کسی را که خواب است بیدار کنی اما کسی که خود را به خواب زده هرگز...!

به قـــولِ حسین پناهی
قطعا روزی صدایم را خواهی شنید... روزی که نه صدا اهمیت دارد نه روز..

به قـــول ارنستو چه گوارا 
دستم بوی گل میداد
مرا به جرم چیدن گل محکوم کردند...
اما هیچ کس فکر نکرد که شاید
... 
یک گل کاشته باشم
...!

به قـــولِ حسین پناهی
این آینده ,کدام بود که بهترین روزهای عمر را حرامِ دیدارش کردم؟

به قـــولِ پروفسور حسابی:
یکی از دانشجویان پروفسور حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید. من که نمی خواهم موشک هوا کنم . می خواهم در روستایمان معلم شوم .
پروفسور جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هواکنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول ، ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا ، نخواهد موشک هوا کند

به قـــولِ والت ویتمن
زندگی به من آموخت؛ 
بودن با کسانی که دوستشان دارم، از همه چیز با ارزش تر است.

به قـــولِ ژان پل سارتر
از همه اندوهگین تر شخصی است که از همه بیشتر می خندد!

به قـــولِ مارک تواین
آنجا که آزادی نیست،
اگر رای دادن چیزی را تغییر می داد،
اجازه نمی دادند که رای بدهید!

به قـــولِ برتراند راسل
مشکل دنیا این است، که احمق ها کاملاً به خود یقین دارند،
در حالیکه دانایان، سرشار از شک و تردیدند !

افتتاح آزمایشگاه

ثمره سالهادانش اندوزی وتلاش همسرم امروز به بار نشست.سلامتی-دل خوش- خدمت به مردم وکسب حلال  وپربرکت رازیرسایه خداوند منان آرزو کردم.

دیدن واقعیتهای جامعه آن هم عریان وبدون سانسور روح وجسمم را می آزارد.مردم چقدر درگیروگرفتارند.خدایا گره بگشا...

امتحان

تابه حال فکرمی کردم سختیها وناراحتیها به خاطر گناهانی است که مرتکب آن می شویم.دوست عزیزی گفت:نه باید به چشم امتحان الهی نگاه کنی واینکه در پس سختیها راحتی وآرامش است.ان مع العسر یسری.خدایا کمکم کن این روزها زودتر تمام شود...