یکتا

دلنوشته هایی از دیار سبز و آبی

یکتا

دلنوشته هایی از دیار سبز و آبی

ماه مهمانی خدا

چشم دل راباید شست

تورا باید با دل وجان دید

بایداز لذتهای دنیوی دست شست

تاببینی آنچه دیدنی است

تا بشود آنچه شدنی است 

روزه ای شایسته وبایسته توآرزومندم.


تودنیا بدترین درد چیه؟

این سوال رابرای دوستانم فرستادم وجوابهای جالبی دریافت کردم .درصورت تمایل در نظر سنجی من شرکت کنید.تجزیه وتحلیل نتایج را بر روی وبلاگ قرار می دهم.باتشکر یکتا.

آرزوی من

تو همون ستاره پوشی که هنوز جمعه هامو گریه بارون می کنه

نگو شاید به نگاهت نرسم حتی فکرشم منو داغون می کنه

سعید شهروز

وجدان درد

همیشه تو مطب دندان پزشکی معطل می شدم.امروز 5 دقیقه دیررسیدم.پیش خودم فکرکردم اگه دکتر یا منشی حرفی بزنند کوتاه نیایم وبگویم همیشه شعبان یک دفعه هم رمضان و...

مریض داخل اتاق دکتر بودومن سعی می کردم عصبانی نشوم ...

چنددقیقه نشستم منشی دکتر آمدوگفت:شما فردا ساعت 5 وقت داریدمن که بهتون زنگ نزده بودم!

تودلم خوشحال بودم ازاینکه حرفی نزده بودم وشرمنده ازافکارم...

دنیای شیرین الینا

الینا فکر می کند 3 تا200تومنی ویک عدد100تومانی از یک عدد2000تومانی بیشتر است هر چه توضیح می دهیم قانع نمی شود!

فرهمند جان الینا هم مثل فرهاد می گه :چرا حرفهای مرا می نویسی؟چراراجع به من با عمو حرف زدی؟خدااین حساسیتها راختم به خیر کند.

داشتم برایش درخصوص خداصحبت می کردم که یک دفعه گفت:اگه خدا بخواهد بابایی شاسی بلند می خره!

بچه هادعواکنند...

بچه ها دعوا می کنند قهر می کنند گریه می کنند آشتی می کنند چه نادان هستند پدرومادری که به خاطر دعوای 2 پسر بچه 10ساله دنیای بچگی را آلوده به محیط دادگستری کرده اند!!!

واقعیت جامعه

میخی افتاد،
بخاطر میخی نعلی افتاد،
بخاطر نعلی اسب افتاد،
بخاطر اسبی سواری افتاد،
بخاطر سواری جنگی شکست خورد،
بخاطر شکستی مملکتی نابود شد،
و همه‌ی اینها بخاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود.
.
.
.
این واقعیت جامعه است !

طلاق عاطفی

مرد می گفت:من واوسالهااست غیررسمی طلاق گرفته ایم ...

زن تن دادن به خواسته های مشروع همسرش را حقارت می پنداشت ...

زن محرومیتی همیشگی رابرای همسرش مقدر کرده بود چراکه نمی خواست سختی بکشد ...

اوآنقدرخودخواه بودکه می گفت:نه طلاق می گیرم نه اجازه ازدواج مجدد به او می دهم نه مهریه ام را می بخشم ونه حاضرم زیر یک سقف با او زندگی کنم!!!

درجلسه دادگاه وقتی قاضی ازاو می پرسد آیامهریه ات رامی بخشی؟سیلی به صورت مرد می زند

ودرپاسخ می گوید:اگر ایشان کشیده مرا بخشید منم مهرم را می بخشم!دردلم به نادانی اش خندیدم 130 سکه آنقدر ارزش دارد که هر آدم عاقلی فراموش کند یک سیلی ناقابل خورده است!

دلم فقط به حال دختر 9 ساله شان سوخت...

خندیدن

خندیدن یک نیایش است
اگر بتوانی بخندی،آموخته ای که چگونه نیایش کنی
هنگامی که هر سلول بدن تو بخندد،هر بافت وجودت از شادی بلرزد،
به آرامشی عظیم دست می یابی!
کسی می تواند بخندد،
که طنز آمیزی و تمامی بازی زندگی را می بیند.
کوتاه ترین راه برای گفتن دوستت دارم لبخند است!
شادی اگر تقسیم شود،دو برابر می شود!
غم اگر تقسیم شود،نصف می شود!
همیشه با دیگران بخندیم و هرگز به دیگران نخندیم!
یادت باشه!انسان های خندان و شاد به خداوند شبیه ترند!
کمی موسیقی گوش کن،برقص،بخند(حتی به زور)،
آنگاه بنشین و نظاره کن آثار شگرف همین حرکات به اصطلاح اجباری را!
فراموش نکن!همین لحظه را،اگر گریه کنی یا بخندی!
بالاخره می گذرد،امتحان کن!
بهشت یعنی،شادی،خنده،سرور و شعف!

پرتاب سنگ به شیشه قطار تهران -مشهد

چرا با سنگ شیشه آرزوهای دختر بچه سه ساله را شکستی؟

خدایا به او رحم کن

بینایی اش را بهش ببخش